Concert - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu Concert - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu

Concert

Door: tejo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Jolanda

29 Januari 2012 | Gambia, Kotu

10de dag 27 januari 2012
Vroeg uit de veren en van het ontbijt genieten en op naar Serakunda met Joe. Van de ene lokale taxi in de andere op zoek naar een bank die Visa accepteert, dat is een hele klus hier in Gambia. We zijn hier maar in eerste instantie mee gestopt en naar de grootste markt in Serakunda gegaan. Nou als je schoenen nodig hebt raad ik je aan om naar Gambia te komen keuze genoeg. Sinasappels koop je hier geschild en al voor maar 2 Dalasi (5,4 eurocent) per stuk. Na wat uurtjes rondgelopen te hebben op naar de familie van Joe voor de lunch. We hebben daar heerlijke rode rijst gegeten met vis en groentes, hier noemen ze dat Benachin. Daarna nog thee gedronken en toen weer lopend terug naar het taxi gebied. Onderweg kwamen we een school tegen waar we even met een leraar hebben gesproken, was zeer interessant. Ook nog weer even gezocht naar een bank waar wel geld uit de muur komt en ja, die hebben we op de terugweg ook nog gevonden. Joepie! Vanavond gaan we naar een restaurant waar een salsa-avond wordt gehouden. Dat wordt een avondje dansen. Nu gaan we eerst maar even douchen na een lange dag in het stof, want hier is het écht droog.

11de dag 28 januari 2012
Na het ontbijt naar het strand gegaan om een lange wandeling te maken . We hebben meer als 3 uur gelopen en onderweg spreekt iedereen je aan om wat te kunnen verkopen, dames die pinda’s of cashewnoten aanbieden. Langs het strand heb je ook veel ‘fruitmeisjes’ die hapklare fruitsoorten aanbieden op schalen en ‘ juicemannnen’ die longdrinkglazen vullen met een diversiteit aan gezonde geperste vruchten . Op de terugweg van de wandeling hebben we hier ook dankbaar gebruik van gemaakt. Jolanda een glas met de combinatie van sinasappels en banaan, ikzelf een baobab juice. Terug bij het hotel zijn we nog even op het terras gaan zitten om verder van de zon te genieten. Vervolgens ons voorbereiden voor een lange nacht we gaan namelijk samen met Joe en Elo naar een concert van een bekende Senegalees (Assane Ndiaye) die optreed in Gambia. Dit optreden vindt plaats tussen Kotu en Kololi. Maar eerst de honger stillen bij Geh’s, een lokaal restaurant dat lopend ongeveer 20 minuten van het hotel zit. We hebben daar rijst met bonen en kip gegeten, er worden veel kruiden en pepers gebruikt in de gerechten waardoor deze lokale gerechten voor Nederlandse begrippen behoorlijk scherp, pittig zijn. Maar ja, alles went behalve een …... Dus om 21.30 op weg naar het concert. Om ongeveer 24.00 begon de eerste band pas te spelen, dus dat beloofde nog wat voor de hoofdact. Ongelofelijk, allemaal opgedirkte mensen (waarbij de meeste vrouwen in Nederland opgepakt zouden worden voor aanzetting tot prostitutie) die samen en met elkaar dansen op de maat van de drum. Echt geweldig om mee te maken. Toen om 03.00 uur de hoofdact begon waren onze kuiten zo hard als voetballen en hosten we mee in de massa. De schoenen (met hakken van 15 cm) lagen overal verspreid en om ong. 05.00 uur hoopten we toch echt dat de stroom zou uitvallen. Dit is dus ook een Gambian Experience!!!!!!!
Na een paar uurtjes slaap hebben we toch nog het ontbijt kunnen halen, een nacht om niet te vergeten.

• 29 Januari 2012 - 14:21

Leny:

Ha, ha... Leuk verslag weer!!! Dikke kus en nog veel plezier de komende dagen!!!! xxx Leny en Guido

• 29 Januari 2012 - 18:33

Apana:

he zussie wil je je mail checken. Thanx. dikke zoen.