Senegal - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu Senegal - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu

Senegal

Door: tejo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Jolanda

24 Januari 2012 | Gambia, Kotu

5de dag 22 januari 2012
Na het ontbijt even met de computer op het internet, valt niet mee, we betalen voor één uur 100 Dalasi en de verbinding is traag, wat zijn we verwent in Nederland. Zo dat uurtje doe je niet veel. Maar toch het een en ander erop kunnen zetten. Vervolgens zijn we naar het strand gegaan, heerlijk luieren en een Baobo drankje genomen van een juiceman. Dit gezonde drankje maken ze van een vrucht die groeit in de grootste bomen van Gambia. Ook een heel verhaal gehoord van de juiceman hoe het leven in Gambia is.

6de dag 23 januari 2012
Vanmorgen ging de wekker om 06:30 uur, naar een heerlijk en rustig ontbijtje heeft Elo ons opgepikt om naar Senegal te gaan. Wij gaan zijn familie ontmoeten en 2 dagen primitief leven. Na een lange reis van 7 uur langs douanes, militaire posten, sluiproutes en overstekend wild eindelijk aangekomen bij het geboorte dorp Madina wandifa van Elo. We werden verwelkomd door zijn familie, buren en vele kinderen. Na een Afrikaanse lunch zijn we het dorp ingegaan met Elo en ontmoeten daar vele familieleden en vrienden van Elo. Ook zijn we naar zijn lagere school geweest. Waar Theo onder de voet werd gelopen door vele nieuwsgierige kinderen. ’s Avonds een heerlijke Afrikaanse maaltijd. Na het eten nog even babbelen in het donker. Omdat er geen elektriciteit is met een kaarsje naar bed.

7de dag 24 januari 2012
Lekker vroeg gewekt door de varkens, geiten, kippen, koeien en de moskee. Eerst zijn we gaan douchen, op de primitieve manier met een bakje water buiten in een bamboe hokje. Heerlijk Afrikaans ontbijt, tapalapa met bonen en een lokaal bakkie koffie. Daarna zijn we naar de markt gegaan met de zus van Elo om inkopen te doen voor de lunch. Jolanda heeft samen met de zus een echte Afrikaanse lunch gemaakt ( pindasoep met visballetjes en rijst). Na de lunch een warm afscheid van de familie, buren en vrienden gingen we terug naar Gambia. Al met al een ervaring om nooit te vergeten. Nu terug in het hotel met een lekker koud biertje en een glas wijn.

• 25 Januari 2012 - 07:48

Esther:

Hallo, hier Aarde!!

Tsss wat een heel andere wereld zeg.... blijf daar maar. Tis hier oerhollands koud nat kikkerweer. Gaat vriezen aankomend weekend... kortom, jullie missen niks!

Enjoy!

• 26 Januari 2012 - 07:48

Diny:

Wat een gezellige foto met big mama. Ik verwacht minstens dat je net zo bruin (zwart) bent als je terugkomt. Het weer is nl. goed warm bij jullie.
    Veel plezier nog met je vriendjes

Doeii

• 26 Januari 2012 - 09:27

Alieb:

Dag Theo
    Wat geweldig om te lezen en ik gun je dat biertje van harte, genieten samen!!
    Groeten uit de Polder.

• 26 Januari 2012 - 15:10

Else:

Zo te lezen, genieten jullie er van. En zo hoort het ook. Hier gaat alles prima hoor. Tentamenweek is weer achter de rug, gelukkig. Verder is het hier nat en koud. Komende dagen moet het gaan vriezen, dus misschien kunnen jullie wel schaatsen als je terug bent. Veel plezier nog! Dikke knuffel van ons allemaal.