Gambia 2013 - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu Gambia 2013 - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu

Gambia 2013

Door: TeJo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Jolanda

30 April 2013 | Gambia, Kotu

Hallo luitjes, we zijn al een paar dagen in Gambia en de dagen vliegen voorbij. Daarom nu pas dit eerste verslag. Het is hier natuurlijk heerlijk weer en daar genieten we met volle teugen van. Vooral de meiden natuurlijk. De vliegreis was prima en voor Fenna spannend, de eerste keer. Mooi helder weer, dus veel te zien. Donderdag de boel een beetje verkennen en gezellig naar onze vrienden van de Fajara Craftmarket. Dit was een warm onthaal en de meiden zijn gelijk opgenomen in onze Gambiaanse familie. Vrijdagmiddag naar Monkeyparc geweest. Super leuk. Hoeft trouwens niet eens, de aapjes zitten gewoon bij je op balcon. Zaterdag naar de hoofdstad Banjul met Elo, lekker sjoppen en wandelen over de markt. Op de terugweg naar Bakau de visafslag waar we zelf vis hebben uitgezocht die ter plekke gebakken wordt. Heerlijk met een verse tapalapa. De meiden worden al echte rijsteters en de sambal maakt ze lekker pittig. Natuurlijk gaan we in de avond gezellig dansen. Zondag was een dagje relaxen, zon, strand, zwembad en in de avond een lekkere tapalapa met spagetti. Niet uit te leggen, moet je gewoon proeven. Maandag naar Kunta Kinte eiland geweest en met de local boot overgevaren. Dit was een hele ervaring (nieuw experiment).
Na een lekker bordje rijst de verjaardag van Suus gevierd bij Ali Baba (de favoriete dancing van de meiden). Vandaag dus het schrijven van ons verslag, straks eten bij Isya waar een Gambiaans feestmaal voor Suus wordt bereid.

• 30 April 2013 - 20:48

Leny:

Gefeliciteerd voor suus!!!! En een leuk verslag. Klinkt goed allemaal!!! Hoe warm is het?

Wij hebben hier koninginnedag gevierd, komen net uit Amsterdam terug (erg druk natuurlijk) en zijn nu het concert van armin van Buuren en het Philomonisch orkest aan het bekijken op de tv.

Hopenlijk was het feestmaal voor suus lekker...... Wij drinken er hier eentje op haar!!

Xxx van Guido, Leny, Lisa en Marieke

• 30 April 2013 - 20:54

Leny:

Rectificatie

Het is het koninklijk concertgebouworkest...
    Een hele fijne tijd nog...

Groetjes, Guido, Leny en kids

• 01 Mei 2013 - 13:19

Else:

Hallo allemaal,
    Fijn om te zien en lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Raar hoor, om je dochter niet te zien op haar verjaardag, maar wel fijn om even te kunnen 'appen'.
    Ik hoop dat jullie nog tijd hebben voor nog een tussendoor-verslag en foto's, want het is erg leuk om te kunnen zien en lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal,
    Else (en Wieger en Joris ook natuurlijk)