Laatste week - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: tejo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Jolanda

02 Februari 2012 | Gambia, Kotu

12de dag 29 januari 2012
We hebben deze dag eigenlijk niet veel gedaan een beetje rondhangen in en rond het hotel en reisverslagen geschreven. In de avond zijn we naar een reggae avond geweest bij Dominos met onze vrienden. Om 24:00 uur zijn we gaan slapen.

13de dag 30 januari 2012
Uitgeslapen en het ontbijt op, vervolgens weer naar het strand gegaan. ’s avonds met Joe naar een lokaal restaurant geweest, daar heerlijk rijst gegeten met kip. Terug in het hotel nog even op het terras gezeten.

14de dag 31 januari 2012
In de ochtend naar Serakunda geweest om het een en ander in te kopen voor thuis. Daarna heerlijk de rest van de dag op het strand geweest van de zon genieten,’s avond zijn we naar een pizza restaurant geweest. Vervolgens nog even op het terras gezeten en genoten van onze laatste avond.

15de dag 01 februari 2012
Vroeg uit bed en naar het ontbijt en daarna nog voor een laatste keer onder de douche in Gambia. Spullen in de koffers, we worden om 12:30 opgehaald door Elo, die ons naar het vliegveld brengt. Nog even genieten van het zonnetje, iets bewolking maar nog voldoende om er van te genieten. Het is zo ver het is 12:00 uur we gaan terug naar huis eerst nog de sleutel afgeven bij de receptie, vervolgens gaan we naar buiten en onze vriend Joe staat daar te wachten om afscheid te nemen van ons. Daarna gaan we met een groene taxi naar ‘Elton’, het is namelijk zo dat je verschillende taxi’s hebt in Gambia groene, geel/groene en busjes. De groene zijn voor de toeristen maar wel duur. De geel/groene zijn voor de lokale bevolking en zijn heel goedkoop. De witte busjes zijn ook voor de lokale bevolking maar dan voor langere afstanden en nog goedkoper. ook zijn er afspraken met de taxi’s onderling. Ieder heeft zijn eigen gebied en bevoegdheden. Als je het systeem begrijpt hier in Gambia is het eigenlijk te vergelijken met het openbaar vervoer zoals hier in Nederland. Bij ‘Elton’ worden we opgehaald door Elo, die brengt ons naar het vliegveld, ongeveer een 45 minuten rijden, aangekomen nemen we afscheid van elkaar en houden kontact via Facebook. Aangekomen in de vertrekhal nog even naar buiten om nog wat te drinken en te roken. We zagen dat het toestel al geland was dus een uurtje gewacht en op naar het vliegtuig. 3,5 uur vliegen, bestemming Faro in Portugal voor een tussenlanding. Even bijtanken en het personeel werd vervangen, dit nam 3 kwartier in beslag. Vervolgens nog 2,5 uur vliegen voor we terug zijn op schiphol, uiteindelijk waren we daar geland om 24:30 uur, bagage pakken en naar de auto om vervolgens om 02:00 uur de sleutel in het slot te steken van het huis en eindelijk naar bed mogen.

• 02 Februari 2012 - 13:55

Diny:

Ha, jullie zijn weer thuis. Wel een overgang van temperatuur en cultuur.
    Leuk gehad, zo te lezen. En dan zit het er al weer op.
    Jolanda, morgen ben ik vrij, ik werk vandaag.
    Nog een fijn weekend en tot maandag.

• 02 Februari 2012 - 15:44

Paul Bergtop:

lijk me heel leuk om het zelfs een keer me te maken,hebben jullie hier vn beeld matrialen ,zo ja kun je dat opsturen,voor mijn reis album ,groetjes jullie hebben het leuk samen gehad,en dat is heel mooi vn j te hooren groetjes tang boeng.