Eerste dagen - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Theo en Jolanda Steenkamer - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: tejo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Jolanda

22 Januari 2012 | Gambia, Kotu

1ste dag 18 januari 2012

We vertrokken vanaf schiphol naar Faro in Portugal voor een tussenlanding. Reisduur tweeënhalf uur. Op de luchthaven van Faro wordt er bijgetankt en het personeel wordt gewisseld. Na 1 uur vertrekken we naar de luchthaven van Banjul in Gambia. We vliegen over Marokko richting Senegal. Na drieënhalf uur komen we aan in Gambia. Zo te zien een prima weertje met veel zon. Door de douane naar de uitgang, daar staat onze vriend Elo op ons te wachten die ons met zijn taxi naar het hotel zal brengen, echte luxe. Binnen 1 uur zijn we aangekomen in het hotel en worden daar verwelkomd door de gastheer die ons netjes naar onze hotelkamer leid. Daarna zijn we over het strand naar Elo gegaan die werkt ook in het restaurant “Juffureh” gezellig samen gegeten. Na het eten zijn we terug gegaan met de taxi naar het hotel. Nog even wat gedronken en naar bed gegaan.

2de dag 19 januari 2012

Om negen uur naar het ontbijt typisch Engels ontbijt. Daarna zijn we een stuk gaan lopen, kwamen onderweg een Gambiaan tegen die ons wel wilde helpen met een verloopstekker te kopen. Vervolgens vroeg hij ons kennis te willen maken met een man die veel weeskinderen heeft die hij onderhoud tot hun 15de jaar daarna gaan ze naar een SOS-dorp waar ze verder worden opgeleid. Daarna zijn we naar het hotel gegaan. En op het strand gaan luieren in de zon. In de avond lekker onder de douche en vervolgens zijn we gaan eten in het restaurant van het hotel. Nog naar en optreden gekeken van een dansgroep uit Gambia, was leuk om mee te maken. Nog even een borrel op het terrasje bij de kamer, en gaan slapen.

3de dag 20 januari 2012

Weer naar het ontbijt en lekker naar het strand geweest, stuk gelopen op het strand waar je dan weer van alles meemaakt. Een drietal dat lekkere Gambiaanse muziek maken. Later in de avond zijn we met Joe naar een lokaal restaurant geweest waar we lekker hebben gegeten, rijst met bonen, vis en vlees, lekker pittig. Kosten maaltijd met drinken 215 Dalasi (€ 5,80) voor drie personen. Na het eten om 21:00 uur naar een Salsa avond in een bar, toevallig een Nederlandse eigenares en super gezellig. Terug naar het hotel en slapen.

4de dag 21 januari 2012

Na het ontbijt naar de craftmarket in Kotu, waar Asha, oeps even het verslag onderbroken om een knoop in de slang te maken van de sproei-installatie, gelukt hoor!( Nu weer verder) haar winkel heeft, en Joe ook, thee gedronken en om half 2 naar Asha’s huis in Serakunda met de taxi. Voor 4 personen zijn we 150 Dalasi (€ 4, -) kwijt. Daar aangekomen heerlijk gegeten, rijst met groenten en vis, gemaakt door haar dochter van 14. Toen naar de grote markt in Serakunda om wat te kopen voor haar kids, echt heel bijzonder deze markt allemaal hele kleine kraampjes met van alles en nog wat, krappe steegjes en alles overdekt. Vervolgens weer terug met de taxi naar Kotu beach waar we naar het hotel zijn gegaan en lekker zijn gaan genieten bij het terras. Vanavond gaan we proberen om contact te maken met internet om dit verslag te versturen. Niet gelukt dus. Maar wel gezellig wat gegeten saampjes in het hotel en wat woorden geleerd in het Mandinka, één van de drie belangrijkste talen in Gambia.

A barakka= bedankt, e bidie= hoe gaat het, la fietta juwbrew= ik wil bier, nimbarra= alstublieft, e toe doeng= hoe heet je?, na nang jang= kom hier.

Genoeg voor vandaag lekker naar bed en morgen weer vroeg op.

• 22 Januari 2012 - 14:48

Marc, Kick En Sharon:

Klinkt goed allemaal! Geniet nog maar even van het mooie weer, want hier is het prut! Have fun! Dikke kus van ons.

• 23 Januari 2012 - 09:39

Greet:

Hey luitjes, klinkt allemaal goed hoor. Om jullie humeur nog beter te maken; hier regent het voornamelijk...hahahaha. Have fun
    groetjes Greet

• 24 Januari 2012 - 18:33

Apana:

he zussie ik zie dat jullie lekker aan het genieten zijn. Nog heel veel pleziere en we wachten op het volgende reisverslag. \

kus

• 24 Januari 2012 - 19:07

Elske:

Hee Theo en Jolanda
    Dat ziet er goed uit zeg, geniet er nog maar even lekker van. Wij hebben vandaag wel dagje school voor jou gedaan hihi.
    heel veel plezier nog groetjes elske

• 26 Januari 2012 - 21:29

Theo En Jolanda Steenkamer: